søndag, december 18, 2011

16. 17. og 18 december 4. søndag i advent. :)

Ja så får I endnu et kinder æg....*gg* Jeg har igen ligge med hovedpine samt ondt i hele kroppen fra fredag aften til i går aftes, hvor det var væk....skønt Troede eller lige at jeg skulle til at være syg...puha håber jeg slap med skrækken...xxxx. :O)

Torsdags fik jeg lavet endnu et TH tag.
Materialerne er alm. hvidt karton. Distress ink i de blå farver. TH snemand som har fået en hulens masse glimmer....I love it. ;O) Tekst papir bag Wish. TH movers og shapers: Wish. Båndet er farvet med distress ink. Bjælderne er fra lageret. Perlen har jeg selv sat på ståltråd og sat sammen med bjælderne. MS stor snefnug. Glimmer lim.
Beklager endnu engang for farverne er så mørke på billedet.
Snemanden er rigtig sølvfarvet, synes den ser lidt beskidt ud, som gammel sne..:O)
I fredags kom Emil hjem med gaver og han lagde dem straks under juletræet. Da jeg sagde at jeg ville tage et billede af gaverne, sagde han jaaa og hoppede rundt af glæde.:) De ligger der faktisk endnu, så længe har de aldrig fået lov til at ligge der...så rigtig godt gået af ham. :O)
Jeg nåede ikke at bage kager i går så idag gik jeg igang med den første omgang hjemmebag. Det blev pebernødderne så nu er der ca 250 pebernødder i kagekassen. :) 
Har for flere år siden bagt pebernødder, men de var så hårde som kasteskyts. Så blev den opskrift kasseret, men har længe gerne ville prøve at bage pebernødder igen. Men når jeg ikke ved hvordan de smager så vil jeg ikke bruge opskriften, det er jo drøn besværligt at bage pebernødder....*gg*
For noget tid siden så jeg go'morgen danmark hvor der blev bagt pebernødder og værterne stod og roste dem og uhmmm...tænkte at det siger de nok ikke hvis de ikke smager godt. Tog chancen og bagte dem...uhmme siger jeg også bare de smager helt fantastisk. Emil har også smagt dem....*gg*...han snuppede en og løb ind i soveværelset og spiste den.....LOL troede vist ikke at jeg havde set det...*gg* og han gjorde det flere gange....*gg*.
Peberkagerne i min farmors gamle kagedåse. 
Tusinde tak for jeres gode råd, dejligt at høre jeres erfaringer. Ja det er jo noget helt andet når han fylder 18 år, puha der er rigtig nok mange ting som skal tages stilling til. Jeg har helt sikkert en masse spørgsmål inden mødet og efter. Så på forhånd tak for hjælpen. :)

Tusinde tak fordi I har tid til at kigge forbi min blog her i de travle juledage.
Jeres søde kommentarer varmer rigtig meget. :) 
Håber I har haft en dejlig 4. søndag i advent. 

4 kommentarer:

Karina Beck sagde ...

Rigtig flot tag. Vi kender alle det at lyset driller her i december.
Sådan Emil! Det bliver da spændende at se hvad han har "fundet" på.
Skønt at finde en opskrift der virker første gang.
Rigtig god søndag aften og endnu engang tak for julehilsenen.

Mio sagde ...

Flot tag, du har lavet, ja det er bare så super svært at tage billeder i denne tid. Men sammen med din beskrivelse kan jeg sagtens se det for mig : )
Spændede hvad Emil har fundet på ; ) de pebernødder ser gode ud, ligner dem jeg bager tihi... Det er bestemt det arbejde vær, at lave dem selv, de smager 100 gange bedre ind de købte : )
Håber du snart er helt frisk igen, træls at være syg.

Rigtig god aften her d. 4 advent

lam sagde ...

Total lækker tag i rigtig TH stil. Dine nødder ser lækre ud ;O)

Annette / aka sagde ...

Flot tag, og jeg kan godt se, det ikke er beskidt sne !
Se det med at pakkerne får lov at vente, er endnu et tegn på at der sker en udvikling med Emil. Og at snyde mor og snuppe pebernødder er jo det samme. Et tegn på intelligens at han overhovedet får tanken - og så udfører den. Det er så dejligt når det rykker....og bare vent, måske sker der flere ting i denne alder.
H har lige opdaget, at når hun smider ting i papirkurven under bordet, er det ikke det samme som at mor ikke opdager det. haha. Sådan er der så mange små sjove ting...
God 19. december.
Så ses vi igen 22. dec - iflg statistikken...haha.