lørdag, december 13, 2014

13. December Luciadag

Så blev det den 13. december og lucia dag. Jeg har altid syntes at luciadag var en meget smuk dag. Da jeg gik i skole, sang jeg med i skolekoret. Hvert år havde vi luciaoptog på skolen. Vi var også på plejehjemmet og i forskellige daginstitutioner i kommunen. 
Lucia sangen gør mig altid varm om hjertet når jeg tænker på den, så tænker jeg også på min mormor. Min kære mormor elskede den sang og hun glædede sig hvert år til at se mig gå med i luciaoptoget. :) 
Billedet fundet her

Hihi Jeg fandt lige et billede af mig, da jeg gik Lucia hjemme i vores stue. :) Billedet blev tage en dag hvor min mor og far havde gæster og de ville gerne se mig gå lucia og høre mig synge luciasangen. Så jeg fandt hurtigt noget tøj i min udklædnings kasse og snuppede min mors fine engle stage og gik lucia. Haha så vidt jeg husker og kan se på billedet, så er det 2 gamle fine lange underkjoler jeg har på. Den kjortel som vi brugte var jo på skolen. Hurra for udklædnings kassen. En lucia går jo heller ikke i cowboybukser. Fnis. 
Ønsker jer alle en rigtig dejlig Luciaaften :)

Juleknus Gitte


3 kommentarer:

Annette / aka sagde ...

Hvor er det dog en hyggelig historie og et dejligt foto fra "gamle dage" .
Du har ret i at Luciasangen er smuk og sært nok kan man huske den udenad fra år til år, selv om det ikke er en man syger så mange gange. Altså ikke vi andre i hvert tilfælde....
God Luciaaften.

Karina Beck sagde ...

Herlig historie og godt billed. Jeg er da ikke i tvivl om, at det er dig.
God aften.
Karina

Mio sagde ...

Sikke en dejlig histore Gitte : ) og lucia er helt speciel og super hyggelig. Super billede, som Karina skriver er man ikke i tvivl om at det er dig : )
Mon ikke det skal scrappes ??
Også rigtig god aften til dig : )