mandag, december 13, 2010

13. december

I kan tro at vi var heldige at få det helt perfekte juletræ....:O) højt og slank......lige som mig....*GG*;O)Hi hi tøf tøf.....nå...hø hø...tilbage til virkeligheden....;O)
Vi havde lidt svært ved at finde et højt træ, alle dem vi fandt var ikke højere ned ca. 1.70 høje. Det er noget pjevset noget, når vi har Nick og fætter som begge næsten er 1.90. De skal jo ikke gå rundt om et bette juletræ og så kigge ned på stjernen. Nej vel...:) Men som sagt er det helt perfekt det fylder ikke så meget i omkredsen, vi er den del som skal rundt træet, bliver 13½ juleaften (den ½ er lille blob som først kommer til verden i januar );o)

Emil blev i super godt humør da han fik af vide at vi skulle ud og købe juletræ. Han hoppede nærmest helt vejen ned til juletræsmanden. :O) Det var Nick som pyntede jultræet i år. Han fandt nogle gamle julekugler i plast som jeg engang købte i Fætter BR da han var lille. De kom også på træet...*gg*. Men da min ryg ikke rigtig lige pt. er så god til at strække og bøje sig, så havde Nick taget  kommandoen over juletræs pyntningen. Det var også helt fint med mig så kunne jeg jo sidde og tage billeder....;o)
Bagefter da træet var pyntet, fik vi æbleskiver og kakao. Jeg nåede ikke at tage et billede af et fad fyldt med æbleskiver.....tror de var lidt sulten mine drenge. Tror vi havde lavet ca.25 og jeg nåede at få 3 og vi er jo kun 4, ja så kan I vist selv regne den ud. ;O)
Så blev det d. 13. december eller Luciadag som nogen måske kalder dagen for. Jeg kan huske dengang jeg gik i skole, der sang jeg i skolenskor. Vi gik altid luciaoptog rundt på skolen og sluttede nede i festsalen. Vi var også ude på plejehjem og i nogle forskellige børneinstitutioner og synge. :) 
Jeg har brugt en SU punch og sat en lille punchet stjerne på. Bånd. Rub-ons.
Emil fik Pyrus alletiders eventyr på dvd i går. Han var rigtig glad for den, men han ville bare ikke se den.:\ Jeg havde ellers sat den på. Men nej den gik ikke, den startede jo ikke på samme måde som de andre Pyrusser han har. Så af med den igen og på med den gamle..men jeg vidste det næsten godt at det ville gå sådan:O) Han har jo autistisketræk, så alt nyt er bare ikke godt nyt hos Emil. 
I morges sagde jeg til ham at han skulle tage en Pyrus og han kom med den nye. Han blev nu lidt gnaven da den startede op, men da Pyrus begyndet at synge en af de "gamle" sange, blev Emil glad igen. :) Da han kom hjem skulle jeg ikke engang spørge, han gav mig straks den nye Pyrus. Den har så kørt hele aftenen. Jeg skal dog lige sige at det førse han gjorde var at styrte ind til juletræet for at få lysene tændt.....*gg* (I kan se billedet af ham oppe i collagen, med overtøj og huen på endnu og checker om far nu har tændt juletræet...ordentligt).....*gg* :)

Tusinde tak fordi I har tid til at kigge forbi min blog her i denne travle juletid.
Det varmer at læser alle jeres søde kommentarer.

4 kommentarer:

Bodil sagde ...

åååå har dere pyntet juletreet allerede. så fine bilder.
Boken din blir kjempefin.
klem :)

Helle Sahl sagde ...

Hvor ser det fint ud. Vi må også snart have fundet et juletræ. Dejlige billeder. Det ser rigtig ud til i har hygget.

Din julebog er så fin.

Margit sagde ...

Øjjj... fin fortælling om jeres juletræ... godt du fik hjælp så du kan passe på ryggen...
Og godt at Pyrus blev taget til nåde... ;o)
Vi satser på at have de 2 største børnebørn med ud at hente træ på søndag... om alt går vel!!
Knus

Karina Beck sagde ...

Hvor er jeres træ blevet fint. Herligt, at træet betyder så meget for Emil og dejligt, at Nick gad være med til at pynte.
Æbleskiverne forsvinder også hurtigt her i huset!