mandag, juli 20, 2009

Tak for jeres søde fødselsdagshilsner til Nick. Vi havde en rigtig hyggelig dag sammen med ham. Han var hjemme det meste af dagen. Jeg havde lavet en af hans ynglings retter, det blev til nachos, for fiskemanden havde ferielukket så han må få laksedeller en anden dag. :) Vi nåede da også at se en film sammen med ham inden han smuttede. Han skulle ud til en af hans kammerater, hvor der kom en del fra hans gamle gymnasieklasse der ville fejre ham. Han var hjemme næste dag kl 10,30. Uh det må være hårdt at være teenager.:o) Men som han siger så er han kun teenager et år endnu. *ggg*

I fredags var vi ude hos nogle venner hvor vi skulle grille. Vi satsede på at vi kunne nå det inden "skybruddet" som DMI havde lovet skulle komme over de østlige egne. :) Men det blev kun til få lette sommerbyger i løbet af aftenen.;o) De havde heldigvis sat et lille festtelt op i haven. Så vi kunne sidde ud og spise.
Jeg har lavet et cd-kort til dem for de fylder begge 50 i år. Men desværre kan vi ikke komme til deres fødselsdag.
Jeg fandt cd indpakningen hos Scrapsisters hvor Charlotte Ravn viser hvordan den skal skæres ;o)
Mønsteret er til en alm. cd'er. Men den jeg havde købt er en 3dobbelt cd'er så var der ikke papir nok i længden. Så jeg måtte lave pyntepapiret lidt større så det gik ud over forkanten. Eller kunne man se cd'eren. Man kan vist godt se det på billedet.
Jeg vil lige sige at det er altså med vilje at jeg har sat små pingviner på kortet. For de er helt vilde med pingviner og har et stort glasskab fyldt med dem. :o)

Materialerne er ensfarvet papir. BC papir. Just-rite stempel. Snefnug punch. Bling bling. Kanterne er sværtet med distress ink:Shabby shutters og Vintage Photo. Akvarel farver. Stemplet er Eline's snow friends fra Marianne, design. Stempel fra stempelglede.





I lørdags skulle vi holde fødselsdag for Nick og hans kusine. Vi havde slået den sammen med hans kusine for de har fødselsdag med 1 ugen mellemrum. Michela og Nick ville gerne ha' at vi skulle grille, så vi holdt det ude i min svigerinde og svorgers have. Da det jo er lidt farligt at grille på 2. sal. *ggg* Vi havde dækket op inden for, for DMI havde jo igen lovet regnvejr. Men heldivis blev det kun til lidt byger først på aftenen. :) Hi hi det afholdt dog ikke "børnene" fra at lave vandkamp. :o)

Jeg havde lidt svært ved at få kortet færdig til min niece. Jeg synes at grund kartonet var lidt for skrigende. Men efter jeg havde brugt distess til cd'kortet så måtte jeg også prøve det på dette kort. Så jeg fik endelig kortet færdig 1 t før vi skulle ud af døren. Jeg arbejder bedst under pres. ;O)

Kortet fandt jeg HER Materialerne er ensfarvet papir. Det mønstret papir kan jeg ikke huske hvor kommer fra. Stempel fra Greeting farm( uh jeg er helt vild med de nye stempler) ;o) Copic penne. Blandet blomster og fra Prima. De 2 blomster fra Prima har jeg farvet pink med copic. Swirl er Tim Holtz mini masks men jeg har brugt negativet, som jeg har brugt stempelpude og bagefter glimmer mist på. Dato stempel. Stempel fra stempelglede. Punchet kant.

Det var lige et "lille" indlæg fra mig i denne omgang. Emil har ferie igen i denne uge. Så jeg håber at vejret bliver skønt og vindstille så vi kan komme ud og cykle lidt.:)

Tak fordi I kiggede forbi min blog og for jeres søde kommentarer.

I må ha' en rigtig dejlig uge.

11 kommentarer:

Pia sagde ...

super fedt kort, skønne farver og sødt motiv.Du må have en dejlig dag

Pialine sagde ...

To superskønne kort med hver deres charme. Teenager et år endnu LOL ..jeg synes stadig min er teenager lidt endnu ha ha men det hjælper vel når han flytter hjemmefra :o) Tillykke med Nick - det lyder som om I har haft det rigtig hyggeligt.
Knuzzer
Pialine

Tanja sagde ...

Godt at han blev fejret på bedst vis... :o)
Skønt kort i nogle dejlige farver og med nogle kanon lækre detaljer...
Scrapknuzz Tanja

Stinne sagde ...

hvor laver du bare nogle lækre lækre kort - især det med skateren er en favorit!!! God tur ud i sommeren!

Anne Bente sagde ...

wawwwww så flotte kort fu har lavet, godt regnen ikke rigtig blev til det de havde lovet, vi fik meget her ovre.

Sarah sagde ...

Det lyder til at i har haft nogle dejlige dage og undgået for meget regn. Var også til grill/havefest lørdag - uden regn. puha!
Rigtig fine kort.
HAv en god dag.

Helle Sahl sagde ...

Supe flotte kort begge to. Du arbejder da vist rigtig fint under pres :o)Jeg er jo vild med de skrappe farver, så jeg synes det friske kort med favorittøsen fra greeting er fantastisk.

X´er fingrer for cykelvejr til dig og feriebarnet!

Unknown sagde ...

sikke en skøn fest Nick har haft, når han først kom hjem den efterfølgende formiddag :o)

Og sikke nogle skønne kort du har lavet.. er helt vild med cd-gavekortet. Den ide skal i huskebogen.. for det er så ucharmerende at aflevere dem i de skinnnende blå fona-poser...! :o)

det nederste kort... findes der en vejledning til det et sted?

Charlie sagde ...

Fint CD omslag.

Knald på farverne til det tøsekort, men det kan de unge jo lide. Fin ide med pengeplads indeni - det må jeg huske.
Tak for dit besøg =0)

Brit sagde ...

Der er kun en ting at sige om de ting du har fået lavet....
SUPER SKØNNE....

Det er klart noget der skal liftes...

Fortsat god sommer til dig og dine kære.

Margit sagde ...

Super fine kort. Det sidste passer liiige til en teenagepige... shopping udenpå og penge indeni ;o) ;o)
Lyder til at I har haft et par gode fester (uden regn). Vi havde også forberedt de helt store regnskyl... godt de udeblev.
Ha' en god aften.